Koska Tahin - Pekmez

Çok uluslu ve yine çok güçlü yerel kahvaltılık çikolata markaları, büyük bütçelerle pazarlama faaliyetleri yaparak, tamamen doğal, besleyici ve geleneksel bir kahvaltı yiyeceği olan tahin-pekmezi zamanla kahvaltı sofrasından uzaklaştırmışlar. Tahin-pekmez satışları her geçen yıl giderek azalmış.

Koska tahin -pekmezin konumlandırması; güç ve enerji veren, besleyici, doğal kahvaltı yiyeceği olarak netleştirildi ve bu konumlandırma "Koska tahin-pekmez, herkes için vazgeçilmez" sloganıyla somut mesaja dönüştürüldü. Tüketici ile marka arasındaki ilişki sempati üzerine kurulurken; aktif ilgi yaratmak için de bir an önce büyümek ve güçlü olmak isteyen çocuk tiplemesi yaratıldı.

Kampanyanın sonucunda, Koska´nın satışları % 60 oranında arttı. Marka, ürün taleplerini yetiştiremedi ve siparişleri ileri tarihlere ertelemek zorunda kaldı.

— Koska "Tahin - Pekmez" Babamın gücü filmi

Muhteşem Yüzyıl'a Muhteşem Fikir

Muhteşem Yüzyıl dizisi yayınlandığı andan itibaren, tüm izleyicilerde büyük ilgi gördü. 2011 yılında da dizi yine her kesimden insanı ekranlara kilitliyordu.

Koska için hazırladığımız tahin – pekmez filminde büyümek ve babası gibi güçlü olmak isteyen bir çocuğun hikayesini anlatıyorduk.

Gücüyle yedi cihan padişahı olan Kanuni Sultan Süleyman’ın hayatını anlatan diziye, Koska reklam filminin hikayesini “insert” ederek, bir an önce büyümek ve babası gibi güçlü olmak isteyen şehzadeye tahin – pekmez yemesi gerektiğini öğütledik. Ürün yerleştirme fikrimiz, tüketiciler markayla link kurabilsinler diye alt bantla da desteklendi. Fikir başarılı oldu. Sosyal medyada çok ses getiren, çok konuşulan bir ürün yerleştirme projesi haline geldi.

— Muhteşem Yüzyıl Insert

Koska Babamın Gücü

- "Babamın Gücü Koska Tahin-Pekmezden Geliyormuş, Annem Öyle Diyor"