Mediacat dergisinin hazırladığı "Bağımsız Ajanslar" ekinde, ajansımızın başarı hikâyelerine yer verildi.


Başarı hikayesi diyoruz, çünkü Zımba'nın başarmaktan başka şansı yok! Çok konuşup kafanızı şişirmektense hizmet verdiğimiz markalar için yarattığımız başarı hikayelerini sizinle paylaşmayı tercih ettik.

Reis; Bakliyat ve Pirinç Kategorisinin Lider Markalarından

Problem

Reis´in yaptırdığı pazar araştırmasında, genç annelerin bakliyat yemeklerini pişirmeyi bilmediklerini, çocuklarını daha çok dondurulmuş ve hazır gıdalarla beslediklerini; bunun sonucunda da çocuklarda obezite sorununun giderek arttığını gördük.

Çözüm

Reis´in konumlandırması, sağlıklı beslenme için ürünler üreten ve pazarlayan bir marka olarak netleştirildi ve "Reis: Geleneksel lezzetler, sağlıklı nesiller" sloganıyla somutlaştırıldı. Marka ile tüketici arasındaki ilişki; bilgilendirme, bilinçlendirme ve sağlıklı beslenme üzerine kuruldu. Bakliyatın insan sağlığı üzerindeki olumlu etkisiyle ilgili bilgilendirmek, "Fast Food beslenme" tarzının obeziteye sebep vererek insan sağlığını tehdit ettiğini vurgulamak ve Türkiye´de özellikle çocuklar ve gençler arasında artan obezite sorununa dikkat çekmek üzere çalışmalar yapıldı.

Mecra

TV, Outdoor, Basın, Radyo.

Sonuç

Reis´in satışları büyük oranda arttı. Bu büyüme, Reis dışındaki diğer bakliyat markalarının satışlarını da olumlu yönden etkiledi. Böylece kategorinin lideri olan Reis, kategoriyi büyütmekle birlikte kendisi de büyüttüğü kategoriden önemli bir pay aldı.

Koska; Yüzyıllık Markalardan Biri

Problem

Çok uluslu ve yine çok güçlü yerel kahvaltılık çikolata markaları, büyük bütçelerle pazarlama faaliyetleri yaparak, tamamen doğal, besleyici ve geleneksel bir kahvaltı yiyeceği olan tahin-pekmezi zamanla kahvaltı sofrasından uzaklaştırmışlar. Tahin-pekmez satışları her geçen yıl giderek azalmış.

Çözüm

Koska tahin -pekmezin konumlandırması; güç ve enerji veren, besleyici, doğal kahvaltı yiyeceği olarak netleştirildi ve bu konumlandırma "Koska tahin-pekmez, herkes için vazgeçilmez" sloganıyla somut mesaja dönüştürüldü. Tüketici ile marka arasındaki ilişki sempati üzerine kurulurken; aktif ilgi yaratmak için de bir an önce büyümek ve güçlü olmak isteyen çocuk tiplemesi yaratıldı.

Mecra

TV, Outdoor, Radio, Dijital Mecra

Sonuç

Koska´nın satışları pekmezde W, tahinde ise C artış göstererek rekor kırdı. Marka, ürün taleplerini yetiştiremedi ve siparişleri ileri tarihlere ertelemek zorunda.

Kinetix; Türkiye'nin Yerel Spor Ayakkabı ve Giyim Markası

Problem

Teknolojinin ilerlemesi ve PC oyunlarının yaygınlaşmasıyla birlikte son yıllarda çocuklar sokakta oyun oynamak yerine, eve kapanıp TV ve bilgisayar oyunlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başladılar. Çocukların sokakta oyun oynamaması ya da daha az oynaması, spor ayakkabı giyme ve eskitme oranlarını da düşürdü. Böylece daha az ayakkabı aldılar. Kinetix'in satışları da bu durumdan negatif etkilenmiş oldu.

Çözüm

Kinetix´in spor giyim konumlandırmasını daha da güçlendirerek, bu konumlandırma "Giy Kinetix´ini çık dışarı" sloganıyla somutlaştırıldı. Tüketici ile marka arasındaki ilişkini sempati üzerine kurulurken; aktif ilgi yaratma boyutu için de gençler dışarıya oyun oynamaya davet edildi.

Mecra

TV, Radyo, Outdoor.

Sonuç

Kinetix markası, kampanyanın yayınlandığı 2011 ilkbahar yaz sezonunda bir kaç milyon çift ayakkabı satarak rekor kırdı.