Mediacat dergisinin hazırladığı "Bağımsız Ajanslar" ekine kurucumuz ve başkanımız Ramazan Güler, bağımsız ajans olmanın avantaj ve dezavantajlarını anlattı, görüşlerine yer verildi.


TDK sözlüğünde ‘bağımsız’ sözcüğünün anlamına baktığımızda; ‘davranışlarını, tutumunu, girişimlerini herhangi bir gücün etkisinde kalmadan düzenleyebilen, özgür, hür’ anlamlarını görebilirsiniz. Bu yüzden bağımsız, müthiş bir sözcüktür. Bağımsız ajans olmanın avantajlarından biri; ajansınızla ilgili idari ve stratejik kararları kimsenin etkisi altında kalmadan, kendi özgür iradenizle verebilmenizdir. Bağımsız ajans ‘merkeze’ hesap vermediği için risk alır, daha cesur işler yapar. Risk alınırsa, başarı da gelir. Bağımsız ajans, karar alma ve iş üretim sürecinde daha dinamiktir.

Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı bir markanın sizinle çalışma ihtimali çok düşüktür. Yabancı hayranı Türk markalarının da sizinle çalıma ihtimali çok düşüktür. Bağımsız ajanslar herhalde kendi ülkesinde hizmet verdiği markalar, başka ülkede de kendisiyle çalışmak istediğinde onlara yerinde hizmet verebilmek için network kurmak isteyebilirler. Bir de doğal olarak parasına para katmak için kurabilir. Şuursuzca iş yapan bir sürü bağımsız ve network ajansı var. Reklamveren, ajans seçiminde şu bait soruları kendine ve ajansa sormalıdır;

  • Ajans yetenekli mi?
  • Ne kadar cesur?
  • Gerektiğinde kendisine karşı çıkabilecek kadar açık sözlü mü?
  • Mesleki tutkuya sahip mi?
  • Mevcut müşterileri için yaptığı işlerde ne kadar başarılı olmuş?
  • İşin altından kalkabilecek gerekli mesleki donanıma ve kapasiteye sahip mi?

Bu soruların cevabı, reklamverenin ajans seçiminde tercih sebebi olmalıdır.